Gwarancja na towar
Okres gwarancji to okres, w którym klient po stwierdzeniu wady towaru ma prawo żądać od sprzedawcy lub producenta podjęcia działań zmierzających do usunięcia wady. Sprzedawca musi usunąć wadę, chyba że zostanie udowodnione, że została ona spowodowana nieprzestrzeganiem zasad eksploatacji przez kupującego.
Od jakiego momentu rozpoczyna się gwarancja?
- od momentu wydania towaru konsumentowi, jeżeli nie ma wyjaśnienia w umowie;
- jeżeli nie jest możliwe ustalenie daty zakupu, gwarancja obowiązuje od daty produkcji;
- produkty sezonowe są gwarantowane od początku sezonu;
- przy zamówieniu w sklepie internetowym, gwarancja rozpoczyna się od dnia dostawy.
Serwis gwarancyjny obejmuje:
- usuwanie wad towaru w certyfikowanych centrach serwisowych;
- wymiana na podobny produkt bez dodatkowych opłat;
- wymiana na produkt podobny za dopłatą;
- zwrot towaru i przelew środków na konto kupującego.
Polityka wymiany i zwrotu:
Wymiana i zwrot produktów odpowiedniej jakości
Sprzedający gwarantuje, że kupujący w ciągu 7 dni od daty zakupu towaru może odmówić przyjęcia towaru odpowiedniej jakości, jeżeli:
- towar nie wszedł do użytku i ma charakter handlowy, znajduje się w opakowaniu ze wszystkimi etykietami, a także dokumenty zakupu towarów;
- produkt nie znajduje się na liście produktów, które nie podlegają zwrotowi lub wymianie.
Kupujący ma prawo do wymiany towaru o odpowiedniej jakości na inną ofertę tego samego produktu lub innego produktu o identycznej wartości, lub na inny produkt z dopłatą lub zwrotem różnicy w cenie.
Wymiana i zwrot produktów o nieodpowiedniej jakości
Jeżeli po zakupie towaru kupujący stwierdzi jego wadę, może żądać od sprzedającego wymiany. Wymiana musi być dokonana w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia reklamacji. W przypadku zlecenia badania w celu ustalenia, czy towar spełnia określone normy, wymiana musi nastąpić w ciągu 20 dni.
Towary techniczne o nieodpowiedniej jakości zostaną zastąpione towarami tej samej marki lub podobnymi produktami innej marki, z ponownym przeliczeniem ceny. Zwroty dokonywane są poprzez odstąpienie od umowy sprzedaży i zwrot kosztów towaru.
Zwrot pieniędzy
Okres zwrotu zależy od rodzaju płatności, który początkowo wybrał kupujący.
W przypadku płatności gotówką, zwrot pieniędzy nastąpi w kasie lub przelewem na kartę klienta nie później niż w ciągu 10 dni od daty złożenia przez klienta wniosku o zwrot pieniędzy.
Koszt towaru zostaje zaksięgowany na karcie klienta, w przypadku skorzystania z płatności bezgotówkowej następuje natychmiast po otrzymaniu wezwania od kupującego.
W przypadku korzystania z elektronicznych systemów płatności zwrot pieniędzy następuje na konto elektroniczne w ciągu 10 dni kalendarzowych.